ΚΡΙ ΚΡΙ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΕΤΑΙΡΙΑΣ 2019
Παρακαλώ κάνετε κλικ επάνω στην εικόνα
(1 ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2019 - 31 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2019)
Η Βιομηχανία Γάλακτος ΚΡΙ-ΚΡΙ δραστηριοποιείται στον ευρύτερο κλάδο των γαλακτοκομικών προϊόντων. Κύρια αντικείμενα της αποτελούν η παραγωγή και διάθεση παγωτού, γιαουρτιού και φρέσκου γάλακτος. Η διάθεση των προϊόντων πραγματοποιείται από ευρύ πανελλαδικό δίκτυο πωλήσεων, αποτελούμενο από supermarkets και μικρά σημεία. Επίσης, πραγματοποιούνται εξαγωγές σε περισσότερες από 24 χώρες του εξωτερικού. Η έδρα της εταιρείας και η κύρια παραγωγική μονάδα της βρίσκεται στις Σέρρες. Επιπλέον, η ΚΡΙ-ΚΡΙ διαθέτει ιδιόκτητο κέντρο διανομής στον Ασπρόπυργο Αττικής, το οποίο λειτουργεί ως υποκατάστημα, για την εξυπηρέτηση της αγοράς της νότιας Ελλάδας.
Ι. EΠΙΔΟΣΕΙΣ ΚΑΙ ΧΡΗΜΑΤΟΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΘΕΣΗ
ΚΥΚΛΟΣ ΕΡΓΑΣΙΩΝ
Ο κύκλος εργασιών ανήλθε σε €112.903 χιλ. στη χρήση 2019, έναντι €94.234 χιλ. της χρήσης 2018 (αυξημένος +19,8%). Οι πωλήσεις παγωτού εμφανίζουν αύξηση κατά +11,9% και διαμορφώθηκαν σε €28.107 χιλ. έναντι €25.119 χιλ. στην προηγούμενη χρήση. Οι πωλήσεις γαλακτοκομικών παρουσίασαν αύξηση κατά +22,7% και διαμορφώθηκαν σε €84.438 χιλ. έναντι €68.830 χιλ. στην προηγούμενη χρήση. Τέλος, οι εξαγωγές της εταιρείας διαμορφώθηκαν στο 41,2% των συνολικών πωλήσεων προϊόντων παρουσιάζοντας αύξηση +36,2%.
ΚΕΡΔΟΦΟΡΙΑ
Τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε €17.570 χιλ. στη χρήση 2019, έναντι €14.240 χιλ. της χρήσης 2018 (αύξηση +23,4%), ενώ τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους διαμορφώθηκαν σε €15.015 χιλ. από €10.122 χιλ. το 2018 (αύξηση +48,3%). Αντίστοιχα τα λειτουργικά κέρδη EBITDA διαμορφώθηκαν σε €21.120 χιλ. έναντι €17.292 χιλ. στην προηγούμενη χρήση (αύξηση +22,1%).
ΔΑΝΕΙΣΜΟΣ
Η διοίκηση επιδιώκει να διατηρεί μικρή έκθεση σε δανειακά κεφάλαια. Κατά την 31/12/2019, το υπόλοιπο των οφειλόμενων δανείων της Εταιρείας ανέρχεται σε €12.223 χιλ. περίπου. Αν από το ποσό των οφειλόμενων δανείων αφαιρεθεί το υπόλοιπο των ταμειακών διαθεσίμων, προκύπτει ποσό καθαρού δανεισμού €1.306 χιλ. περίπου.
ΙΙ. ΣΗΜΑΝΤΙΚΑ ΓΕΓΟΝΟΤΑ ΤΗΣ ΤΡΕΧΟΥΣΑΣ ΧΡΗΣΗΣ
ΘΕΣΗ ΜΑΣ ΣΤΗΝ ΑΓΟΡΑ
Στην εγχώρια αγορά, στον τομέα του παγωτού προωθήσαμε, δυναμικά, την ανάπτυξη της αριθμητικής μας διανομής. Προσθέσαμε στο δίκτυο μας περισσότερα από 1.000 νέα σημεία πώλησης, ενώ παράλληλα ενισχύσαμε την παρουσία μας στο κανάλι των super markets. Επίσης, σημαντική επιτυχία σημείωσαν τα νέα προϊόντα παγωτού, τα οποία λανσαρίστηκαν στη φετινή σεζόν. Τα παραπάνω οδήγησαν σε αύξηση πωλήσεων στα branded προϊόντα μας.
Στο γιαούρτι, συνεχίζουμε την εστίαση μας στη μεγάλη κατηγορία των στραγγιστών. Με έντονη διαφημιστική επικοινωνία και παράλληλες στοχευμένες προωθητικές ενέργειες, καταφέραμε να ενισχύσουμε το μερίδιο μας στην αγορά και να πετύχουμε σημαντική αύξηση των πωλήσεων μας.
Στο εξωτερικό, οι πωλήσεις γιαουρτιού συνεχίζουν την αλματώδη ανάπτυξη. Αξιοποιούμε τη δυναμική που έχει το ελληνικό γιαούρτι στις αγορές της Δυτ. Ευρώπης και επεκτείνουμε τις υπάρχουσες συνεργασίες.
ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ
Έχουμε εκπονήσει και υλοποιούμε επενδυτικά σχέδια, με σκοπό την αύξηση της παραγωγικής δυναμικότητας, αλλά και την τεχνολογική αναβάθμιση, των εργοστασίων γιαουρτιού και παγωτού. Στην τρέχουσα χρήση, οι επενδύσεις μας ξεπέρασαν τα €15,6 εκ.
Σχέδια συνολικού προϋπολογισμού €26,6 εκ. έχουν ενταχθεί στις διατάξεις του αναπτυξιακού νόμου 4399/2016, επιδοτούμενα κατά 35%, ως φορολογική απαλλαγή. Στην τρέχουσα οικονομική χρήση, το ποσό του φόρου εισοδήματος μειώθηκε κατά €1.193 χιλ., από την εξάσκηση του δικαιώματος της ωφέλειας της φορολογικής απαλλαγής, κατόπιν πιστοποίησης της κατά 50% ολοκλήρωσης επιχορηγούμενου επενδυτικού προγράμματος.
ΑΣΦΑΛΕΙΑ, ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ, ΕΤΑΙΡΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΥΘΥΝΗ
Η ασφάλεια στους χώρους εργασίας, η προστασία του περιβάλλοντος, η αρμονική συμβίωση με την τοπική κοινωνία και η διαρκής εκπαίδευση του προσωπικού συνεχίζουν να αποτελούν αδιαπραγμάτευτους στόχους, άρρηκτα συνδεδεμένους με τη λειτουργία της εταιρείας. Επίσης, συγκεκριμένες δράσεις πραγματοποιούνται στο πλαίσιο του προγράμματος Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης.
ΣΤΡΑΤΗΓΙΚΕΣ
Στον κλάδο του παγωτού, κύριο άξονα της στρατηγικής μας αποτελεί η βελτίωση του κλαδικού λειτουργικού αποτελέσματος. Παράλληλα, προωθούμε την αύξηση της αριθμητικής διανομής, δίνοντας έμφαση στις τουριστικές περιοχές. Ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί στην ενίσχυση των εξαγωγών, μιας και διαφαίνονται σπουδαίες ευκαιρίες ανάπτυξης.
Στον κλάδο του γιαουρτιού, αξιοποιούμε τις σύγχρονες παραγωγικές μας εγκαταστάσεις, με τη μεγάλη παραγωγική δυναμικότητα και το ανταγωνιστικό κόστος επεξεργασίας, στοχεύοντας σε μεγέθυνση των πωλήσεων. Στην κατεύθυνση αυτή, φροντίζουμε να επικοινωνούμε ενεργά τα ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα των προϊόντων μας (όπως πχ τη χρήση 100% γάλακτος ημέρας για την παραγωγή γιαουρτιών). Παράλληλα, ενισχύουμε τον εξαγωγικό μας προσανατολισμό, ανταποκρινόμενοι στην αυξημένη ζήτηση για ελληνικό γιαούρτι στις αγορές του εξωτερικού.
ΜΕΡΙΣΜΑΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Η μερισματική πολιτική της διοίκησης της ΚΡΙ-ΚΡΙ προωθεί τη διανομή αυξημένου μερίσματος κάθε χρόνο, εφόσον τα μεγέθη της κερδοφορίας το επιτρέπουν.
Για την προηγούμενη χρήση 2018, η Γενική Συνέλευση των μετόχων αποφάσισε τη διανομή μερίσματος μικτού ποσού €0,15 ανά μετοχή.
Για τη χρήση 2019, το Διοικητικό Συμβούλιο αποφάσισε να προτείνει προς την Τακτική Γενική Συνέλευση των μετόχων τη διανομή μερίσματος μικτού ποσού €0,18 ανά μετοχή. Η διανομή αυτή υπόκειται στην έγκριση της Τακτικής Γενικής Συνέλευσης των μετόχων.